Millenialsi, czyli pokolenie Y, to coraz bardziej znaczące grono konsumentów, których obecność dostrzegają już wszystkie branże, w tym deweloperzy. Są to osoby aktywne zawodowe, z dużymi ambicjami, biegłe technologicznie, dlatego szukają mieszkań o wysokim standardzie. Millenialsi to już blisko 11 milionów potencjalnych klientów, którzy decyzje zakupowe podejmują dość swobodnie. Mają od 19 do 39 lat i budują swoją przyszłość bądź rozwijają kolejne cele, bardzo często związane z zakupem domu czy mieszkania.
Pokolenie Y urodziło się między 1980 a 2000 rokiem, czyli w dobie technologicznego przełomu. Dostęp do interentu to standard, a najważniejszym urządzeniem życia codziennego jest dla nich smartfon. Życie towarzyskie często prowadzą w social mediach, większość zakupów robią w sklepach online. To właśnie millenialsi są obecnie najważniejszą grupą docelową dla każdej branży. W przypadku zakupu mieszkań szukają komfortowych i przestronnych lokali, z ładnym widokiem, w modnej części miasta. Niemniej to pokolenie bardzo chętnie również wynajmuje mieszkania, gdyż nie lubi długoletnich zobowiązań finansowych.
Millenialsi bardzo cenią ekologiczne rozwiązania i nowoczesne technologie, dlatego głównie rozważają nieruchomości w nowym budownictwie, a ze względu na nieustającą potrzebę realizacji pasji np. sportu, muzyki czy towarzyskich spotkań potrzebują dostępu do atrakcji wielkomiejskiego życia. Tylko mieszkania w centrum dużego miasta mogą to zapewnić. Niemniej, millenialsi mają bardzo zróżnicowane potrzeby, co widać po wyborze metrażu mieszkań – komfort mogą im zapewnić zarówno kawalerki, jak i tradycyjne dwupokojowe M. Obserwacja trendów związanych z pokoleniem Y to klucz do sukcesu deweloperów, którzy swoją ofertę muszą dopasowywać do potrzeb tej grupy społecznej.
Obecność na Facebooku czy Instagramie zwiększa wiarygodność firmy i pozwala lepiej zaprezentować wszelkie zalety danych inwestycji mieszkaniowych. Zwiększanie świadomości marki oraz budowanie pozytywnego wizerunku to główny sposób na zyskanie zaufania millenialsów. Wiedza z zakresu praw konsumenckich i łatwa dostępność do przepisów dotyczących deweloperów sprawia, że do rozmów z takimi klientami należy właściwie się przygotować. Warto mieć to na uwadze na przyszłość, gdyż stale rosnące zarobki sprawiają, że millenialsi z każdym rokiem będą mogli pozwolić sobie na realizację większej i droższej inwestycji. Dlatego też rola pokolenia Y w gronie wszystkich klientów z branży nieruchomości w krótki czasie stanie się decydująca dla budowy kolejnych inwestycji mieszkaniowych. Można wobec tego wysunąć śmiały wniosek, ze obserwacja millenialsów to warunek powodzenia branży na następna dekadę. Spełniając ich potrzeby można liczyć na stały napływ nowych i bardziej zamożnych klientów.